Ce NU faci pentru afacerea ta?
afaceriideibusinessoptimizareantreprenorplanclientconsumatorreclamafacebooksiteinvestitierezultatsocializareconcurenta
Exista cateva motive pentru care afacerea ta ar putea functiona prost. Daca nu-ti mai surade soarta in ultima vreme in privinta business-ului tau, ar fi momentul sa te intrebi de unde ti se trage necazul. Ca sa-ti optimizezi afacerea, trebuie sa stii unde "scartaie".
Prima persoana care se bucura de succes esti tu, antreprenorul. Tot la fel, tot tu gusti din "bomboanele amare" atunci cand ceva nu merge bine. Asadar, ce NU faci pentru afacerea ta, astfel incat sa se indrepte spre lumina si sa creasca rubensian?
1.Nu revizuiesti in mod constant planul de business, pentru a te reorienta in functie de trendul pietei.
2. Nu oferi mai multe cai prin care clientii, consumatorii si colaboratorii sa te poata contacta.
3. Iti faci reclama o singura data pe saptamana-sa nu te miri ca afacerea ta nu mai e luata in seama!
4. Iti neglijezi angajatii.
5. Pentru tine, oamenii inseamna doar niste cifre.
6. Nu ti-ai actualizat site-ul de la scufundarea Titanicului incoace.
7. Oferi o singura modalitate de plata.
8. Faci investitii prea mici, te zgarcesti.
9. Nu contorizezi cum ar trebui rezultatele obtinute in urma afacerii tale.
10. Din bugetul de reinvestitii, iti platesti cazarea la o cabana si atat.
11. Tu esti singura, dar singura voce din companie!
12. Crezi ca telefoanele publice sunt cel mai inovator lucru de la painea feliata incoace.
13. Nu iei in seama retelele de socializare, nu te promovezi pe Facebook.
14. Ignori pestele mic auriu in favoarea balenelor mari, albastre, dar umflate cu aer.
15. Iti recunosti actiunile printre cele enumerate pana acum.
16. Nu le raspunzi clientilor/consumatorilor.
17.Toate deciziile vin de sus, adica de la tine si nu sunt dintre cele mai inspirate!
18. Esti greu de gasit.
19. Consumi mai mult timp ca sa-ti monitorizezi concurenta, in loc sa te ingrijesti de preferintele clientilor/consumatorilor tai.
20. Nu inchegi relatii cu alti antreprenori sau cu clientii tai.
21. Nu oferi sfaturi utile despre folosirea produselor/serviciilor generate de afacerea ta, nu spui de ce produsul tau e mai bun decat altul sau de ce e necesar.
22. Vorbesti limba „de lemn”, din care nu intelege nimeni nimic si apoi te intrebi de ce nu a inteles nimeni nimic.
23. Esti prea ocupat sa lansezi mesaje pompoase, in loc sa le corelezi cu dorintele clientilor.
24. Folosesti retelele sociale, dar nu iti actualizezi contul si nu le raspunzi celor care iti lasa comentarii.
Mai cunoasteti si alte lucruri pe care un antreprenor "uita" sa le faca pentru afacerea sa? Enumerati-le in comentarii.