BearingPoint Romania: servicii de consultanta de management si tehnologie, pentru a creste profitabilitatea companiei
consultantaclientnevoi
Stefan Savu, Country Manager la BearingPoint Romania, povesteste de ce este bine ca o companie sa apeleze la servicii de consultanta de management si tehnologie si in ce consta, de fapt, aceasta activitate.
BearingPoint este o companie de consultanta de management si tehnologie, cu 3.200 de angajati in 15 ţari europene, care ofera servicii clientilor din industrii comerciale, financiare si de servicii publice.
In Romania, BearingPoint a inceput activitatea in anul 2005, avand in acest moment 80 de angajaţi in cele doua birouri din Bucuresti si Sibiu.
Una dintre prioritatile noastre strategice este sa intram pe piata locala si sa oferim clientilor din Romania solutiile si know-how-ul pe care l-am castigat de-a lungul timpului, lucrand cu multi clienti de top din intreaga lume.
Activitatea noastra la BearingPoint Romania consta in oferirea de consultanta in management si tehnologie clientilor nostri, ce vizeaza cresterea profitabilitatii companiei. Daca un client apeleaza la serviciile noastre, noi analizam, intelegem si comparam procesele sale existente cu cele pe care le-am intalnit de-a lungul experientei noastre si venim cu o propunere, care creste eficienta si scade costurile. Noi nu executam doar ceea ce ne cere clientul, ci analizam situatia si propunem solutia de optimizare, care i se potriveste acestuia cel mai bine.
Deseori se pune intrebarea : de ce sa apelez la companie de consultanta, cand as putea dezvolta aceste resurse intern?
Raspunsul este simplu. De exemplu daca s-a stricat masina, nu imi cumpar toate piesele si uneltele de care am nevoie, pentru a o repara, ci o duc la un Service Auto, unde exista personal calificat, care are la dispozitie toate mijloacele tehnice, dar si experienta necesara pentru a o repara.
Acelasi lucru se aplica si in consultanta de management si tehnologie cand un client are nevoie de ajutor specializat pe o anumita arie. Este bine sa apeleze la un consultant extern, care, datorita diverselor proiecte executate, are mult mai multe cunostinte, decat unul intern, care cunoaste doar procesele actuale ale companiei sale. De asemenea, sa investesti timp, resurse si know-how pentru un job care nu ar fi permanent, este costisitor si ineficient.
Diferenta dintre BearingPoint si o firma de consultanta locala consta in experienta pe care au acumulat-o consultantii nostri lucrand la clienti mari din strainatate, de la care au invatat cum functioneaza procesele lor si ce fel de metodologii utilizeaza. Avantajul este ca toate aceste experiente si cunostinte acumulate stau ulterior la baza solutiilor noi, adaptate la nevoile clientilor.
In afara de asta, ne avantajeaza si faptul ca lucram pentru clienti din industrii diferite, pentru ca astfel putem raspunde eficient nevoilor unui client, cunoscand deja industria din care face parte.
Un alt factor care ne diferentiaza pe piata este ca noi nu propunem doar ideea, ci oferim si mijloacele prin care ea se concretizeaza, prin intermediul sistemelor potrivite, pe care le implementam. Dupa implementare urmeaza faza de testare, unde vedem daca totul functioneaza in parametrii optimi. In cazurile in care este nevoie de schimbari sau suport ulterior, noi suntem acolo sa-l oferim, pentru ca vrem ca totul sa functioneze bine. Avem clienti cu care lucram de foarte multi ani, care revin la noi si cu care colaboram si acum.
Pentru ca lucrurile sunt in continua schimbare, noi trebuie sa tinem pasul, sa gandim in avans si sa alegem intotdeauna solutia potrivita, conform cererii pietei.