Toate afacerile sunt afaceri facute de oameni
afacerimanagement
Leslie Van de Walle, presedinte la Shell Retail (acum CEO la Rexam), spune: „Am o conceptie foarte bine conturata in aceasta privinta. Nu poti conduce o afacere de la sediul central si sa nu te intalnesti fata in fata cu cineva. {tiu ca nu este savoarea lunii. Am petrecut 60 la suta din timpul meu in deplasari. Afacerea mea este o afacere cu oameni – nu poti crea legaturi prin tehnologie; o utilizezi cu mare atentie. Un motiv pentru care afacerea este de succes este timpul petrecut impreuna. N-am gasit un mod mai adecvat decat cel fata in fata, desi depinde foarte mult de tipul afacerii tale. Unor oameni nu le place contactul personal; acestia nu ar trebui sa calatoreasca mult ca sa participe la sedinte traditionale.“
„Ce obtin – nu am posibilitatea de a masura – dar la Shell acele unitati care se intalnesc mai des sunt cu mult cele mai motivate si mai bine conduse. Feedback-ul pe care il primim de la oameni este acela ca sedintele sunt foarte motivante, utile si intotdeauna serioase. Sunt convins ca pentru mine acestea au un mare efect.“
Allon Bloch, capitalist de la o societate mixta cu sediul in Israel, afirma:
„Este dificil sa sadesti incredere, dar odata ce ai sadit-o poti realiza o multime de lucruri si nu ai nevoie de asa de multe sedinte traditionale. Ma duc in SUA o data la 6-8 saptamani si ma prezint CEO-ului meu o data la 2-3 luni. Vorbesc mult la telefon cu o parte din ei.“
La Gore-Tex si la producatorul de produse medicale Gore, valorile organizatorice ale angajamentului superior si ale comunicarilor, pe care a cautat sa le mentina cand firma a devenit globala, sunt reprezentate de facturile considerabile ale calatoriilor cu avionul. Andy Warrender, lider la departamentul tesaturi, mentioneaza ca unii observatori au comentat urmatoarele:
„Trebuie sa fii nebun – este ineficient sa calatoresti asa de mult.“ Dar conchide: „Profitul din investitii pe care il obtinem de la oameni este angajamentul, pasiunea, obligatia si credinta. Unul din lucrurile pe care le facem este un studiu anual referitor la angajati. In timp, la intrebarea: «Imi place sa lucrez la Gore?», am inregistrat cu consecventa 8, pe o scara de la 0 la 9 (9 fiind: «Sunt intru totul de acord cu aceasta afirmatie.»)“.
Uneori esti indreptatit sa pui sub semnul intrebarii logica referitoare la urmarirea angajamentului unui salariat ca o chestiune „nebuneasca“. Acest exemplu de la Gore, care a cunoscut un succes comercial neintrerupt si o extindere neintrerupta in ultima jumatate de secol, sprijina din nou descoperirea facuta in urma experientelor de la Hawthorne cu trei sfer turi de secol in urma: ca angajamentul si motivatia salariatilor
unei com panii este singurul si cel mai important determinant al succesului.
Accep tata de majoritatea atat in teorie, cat si in practica, ramane exceptia, si nu norma. Rareori apare ca o prioritate strategica, in ciuda consistentei mai mari in producerea profiturilor, in comparatie cu activitatea societatilor fuzionate.
Principiul este valabil si pentru comunicarea virtuala. Andy Warrender de la Gore a sustinut intotdeauna politica retransmiterii unui mesaj in urma toarele 24 de ore. Principiul este inradacinat in echipa sa si oamenii se vor provoca reciproc daca nu este respectat. Acest principiu vine sa sprijine in mare parte sistemul oricarui mesaj. „Cand am inceput sa formam un element international, fondatorul Bill Gore a dorit sa copieze aceasta comunicare directa unu la unu“, afirma Andy Warrender.
Afla cum iti poti controla afacerea prin email de la specialisti in domeniu:
Esti pregatit sa-ti conduci echipa prin... e-mail?