STUDIU: Site-urile de comert electronic ingheata in medie de 49 de ori intr-o luna
studiusitecomert electronictraficserviciucomenzi
In octombrie, magazinele online au ramas in medie fara 6 comezi la fiecare 1.000 din cauza momentelor de indisponibilitate, se arata intr-un studiu realizat de trafic.ro, prin serviciul Alerte, impreuna cu 2Parale. Analiza a vizat performantele de uptime pentru 77 din site-urile autohtone de comert electronic prezente in reteaua 2Parale.
Uptime-ul mediul pentru cele 77 de magazine a fost calculat la 99,39%. Fiecare din site-urile observate a suferit intreruperi de cel putin 60 de secunde. In medie, un site a "picat" de 49 de ori, in decursul lunii octombrie, inregistrand un downtime total de 273 de minute. In consecinta, fiecare site a fost indisponibil in medie, in luna studiata, mai mult de patru ore si jumatate.
Din randul site-urilor analizate, cel mai bun uptime l-au inregistrat
www.orange.ro (uptime 100%),
www.magone.ro (uptime 100%),
www.pczone.ro (uptime 100%),
www.la-moda.ro (uptime 100%) si
www.napati.ro (uptime 100%).
In minutul 11:05 au fost cele mai multe probleme. Din aceste date, rezulta ca minutul in care au clacat cele mai multe site-uri a fost la 11:05, una din perioadele de varf pentru shopping-ul pe internet. La nivel de ora, recordul de downtime s-a inregistrat la 5 am, urmata de orele 6 am si 11 am, cand, de regula, traficul creste. Efectele nefaste ale downtime-ului vanzarilor sunt amplificate de faptul ca cele mai multe vanzari din octombrie au avut loc intre 10.00 - 15.00. Romanii fac achizitii online si seara, dupa ce ajung acasa, o alta perioada de varf pentru cumparaturile online fiind 19.00 - 21.00.
Potrivit comunicatului de presa citat, articolele IT&C se cumpara mai putin dimineata si mai mult dupa-amiaza si seara (ore de varf - 15.00 - 19.00). In privinta modei, romanii prefera sa plaseze comenzi dimineata, intre 9.00 - 11.00 si seara intre 19.00 - 21.00.
Tot dimineata este si perioada propice pentru achizitia ofertelor site-urilor de reduceri colective (9.00 - 11.00). Seara, dupa 20.00, incepe a doua perioada de varf pentru ofertele site-urilor de reduceri colective.
Serviciul Alerte si 2Parale au incheiat un parteneriat, prin care clientii 2Parale vor beneficia gratuit, in fiecare luna, de un raport privind uptime-ul magazinului online. Acestia pot beneficia de o reducere de 40% daca aleg sa-si monitorizeze site-ul prin abonamentul Business, care ofera cele mai multe avantaje.