Excesul de austeritate dauneaza grav sanatatii Afacerii tale!
reducerea cheltuielilorcash-flowafaceri
“Stimati colegi, evaluarea la o luna dupa ultimele masuri de reducere a cheltuielilor ne arata ca, din pacate, situatia nu s-a imbunatatit. Drept urmare, sunt nevoit sa iau noi masuri de austeritate. Stiu ca unele dintre ele vor crea nemultumiri, dar trebuie sa mai strangem cureaua, ca sa ne ridicam cat mai repede la linia de plutire.”
Iti suna cunoscut? Poate ca ceva in genul acesta ai “fost nevoit” sa le spui chiar tu angajatilor tai. Ce sa facem, domnule, e criza si trebuie sa strangem din dinti, sa tragem tare, cheltuielile reduse cat se poate, ca oricum vanzari nu prea mai vin, ca-i criza. Corect?
Nu prea! Atletul tau nu mai reuseste sa tina pasul cu concurentii: daca singurul lucru pe care il faci pentru ca el sa alerge mai repede este sa-i tot tai din portie, ca sa slabeasca si sa fie mai sprinten, va ajunge in cele din urma un costeliv fara vlaga. Regim, da! Dar conceput inteligent: atletul tau nu are nevoie de grasime (cheltuieli care sunt, intr-adevar, inutile), dar pentru un loc pe podium si chiar pentru mentinerea in cursa ii sunt indispensabile motivatia, energia, o inima puternica si muschi vigurosi.
Care sunt cheltuielile vitale, la care ar trebui sa ai grija maxima?
Cheltuielile pentru sustinerea vanzarilor si activitatii de retention (pastrare a clientilor): cu vanzari crizate si retention ineficient, firma ta va intra repede in stop cardiac!
Cheltuielile pentru investitii: daca exista proiecte cu potential financiar ridicat, “fa pe dracu’ in patru”, da-te peste cap ca in povestile copilariei, dar finanteaza-le: aceste proiecte sunt, realmente, “muschii” afacerii tale!
Cheltuielile cu personalul: s-ar putea sa fie loc de scaderi, dar nu exagera. Reducerea acestor cheltuieli trebuie coroborata cu un program de management al performantei, bazat pe criterii relevante, clare si masurabile, prin care sa incurajezi performanta si sa descurajezi ineficienta si lenea. Un personal motivat, in primul rand prin bani, sa aduca valoare firmei - aceasta este cheia calitatii si a imaginii pentru care clientii sa-ti umple conturile si dupa care concurentii sa tanjeasca.
Liviu Deculescu