Cum sa-ti treci afacerea de pe modul supravietuire pe crestere
afacericrizaresurse umane
Modul “supravietuire” este familiar tuturor afacerilor care au trecut prin criza, a celora care s-au mentinut pe linia de plutire prin amanarea investitiilor, a angajarilor, a targetelor pe termen lung in favoarea traiului de pe-o zi pe alta. In timp ce modul “supravietuire” este un rau necesar in vremuri critice, afacerile care pierd din vedere riscurile pe termen lung pot rata cota de piata. Iata cateva sfaturi din partea specialistilor de la entrepreneur.com.
Trecerea pe modul “crestere” poate fi periculos daca este decisa intr-un mod nepotrivit. Cand, cum si de ce ar trebui afacerile sa ia decizii in acest sens? Consultantul financiar John Gilespie, presedintele companiei Beyond the Bottom Line si Elizabeth Gasper, director general in cadrul aceleiasi companii, au cateva solutii.
Cum sa dati viata previziunilor dvs. economice cu ajutorul unor prognoze bugetare perfect intocmite! Detalii aici >>>
Unde te pozitionezi
Modul “supravietuire” inseamna sa faci concedieri, sa reduci marja de profit, sa economisesti, in contrast cu modul “crestere”, moment in care o companie reinvesteste profitul, isi extinde operatiunile si gandeste strategii pe termen lung.
Primul si cel mai important lucru pe care trebuie sa-l stii este unde ar putea compania ta sa esueze intr-o strategie de crestere, considera Gilespie.
“Mai intai trebuie sa stii daca pacientul este stabilizat. Analiza afacerii tale este foarte importanta inainte sa actionezi si este foarte important sa fii sincer cu tine insuti”, afirma Gillespie. El ofera cateva intrebari la care trebuie sa raspunzi afirmativ inainte sa iei decizii de crestere:
• Sunt cheltuielile companiei tale la acelasi nivel cu veniturile?
• Poti aplica initiativele de crestere cu angajatii pe care-i ai?
• Ai lichiditati sau posibilitati de a imprumuta bani pe care sa-i investesti in companie?
Concentreaza-te pe resursa umana
Cand te gandesti daca afacerea ta poate realiza noile proiecte cu angajatii pe care-i ai este important sa te gandesti nu doar la capacitatea lor dar si la constiinta colectiva, spune Gasper. Sa treci pe crestere inseamna sa renunti la gandirea reactiva si sa o adopti pe cea proactiva, lucru care ar putea fi dificil pentru angajatii tai.
“In functie de cat timp a stat compania ta pe modul ‘supravietuire’, ai putea avea angajati care se simt obositi. Sunt foarte importante niste discutii sincere cu angajatii, sa vezi daca sunt in stare sa aiba initiativa sau sa-si caute altceva de lucru”, adauga Gasper. Fata in fata, poti afla de la angajatii tai daca pot face fata schimbarilor si daca pot veni cu initiative de crestere.
Cum sa dati viata previziunilor dvs. economice cu ajutorul unor prognoze bugetare perfect intocmite! Detalii aici >>>
De ce supravietuiesti?
Recesiunea este suficienta pentru ca afacerea ta sa stagneze. Gillespie este de parere ca trebuie sa afli daca scaderea economica este singura problema a afacerii tale si sa rezolvi alte posibile deficiente legate de management sau control inainte de a trece la noi proiecte.
Gillespie si Gasper sunt considera ca antreprenorii ar trebui sa implice membrii boardului in definirea punctelor slabe si a celor tari ale afacerii. “Una din cele mai mari probleme ale presedintilor companiilor aflate in dezvoltare este ca nu stiu sa creeze legaturi intre membrii boardului si consultanti”, spune Gasper. Gillespie este de parere ca legatura dintre manageri este importanta mai ales pentru o evaluare corecta. “Managemetul poate fi uneori excesiv de optimist in privinta propriei capacitati de a schimba conditiile economice ale unei companii”, crede Gillespie.
Tranzitia
Gillespie compara aceasta faza cu transferul unui pacient de pe masa de operatie pe targa. Pregatirile pot include discutii cu angajatii, pentru a te asigura ca planuiesc sa ramana in companie, discutii cu principalii clienti despre ce au de gand sa comande in urmatoarele luni, cercetari de piata sau contractarea unui credit.
Sursa:
Money.ro