Exista si romani fericiti... fara shopping

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista si romani fericiti... fara shopping Exista si romani fericiti... fara shopping
de Manager.ro la 23 Feb. 2011
Urmareste-ne pe Google News
shoppingstudiugfkcumparaturiconsumatori

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, conform GfK Roper Reports, studiul international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati.

Media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).


Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi.

Cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii.

Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt Influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% Influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea oficiala a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna.

 

Ultimele NOUTATI

Aceste firme se pot inchide in 2025! Avertisment pentru angajatii si patronii din sector, falimentul va bate la usa
Companii

Aceste firme se pot inchide in 2025! Avertisment pentru angajatii si patronii din sector, falimentul va bate la usa

today02 Apr. 2025
Hidroelectrica, cel mai mare furnizor de energie din Romania, are un profit in picaj dupa ce a redus pierderile din facturare
Companii

Hidroelectrica, cel mai mare furnizor de energie din Romania, are un profit in picaj dupa ce a redus pierderile din facturare

today02 Apr. 2025
Paradoxul creditului ipotecar este ca romanii detin case, dar nu prin credite. Romanii cumpara cash
Imobiliare

Paradoxul creditului ipotecar este ca romanii detin case, dar nu prin credite. Romanii cumpara cash

today02 Apr. 2025
Ministrul Energiei ne invata cum sa reducem costul facturilor, de la 1 iulie. Toti consumatorii sunt rugati sa intre pe acest site!
Economie

Ministrul Energiei ne invata cum sa reducem costul facturilor, de la 1 iulie. Toti consumatorii sunt rugati sa intre pe acest site!

today02 Apr. 2025
Short-form video, noul standard in comunicarea de business: Cristian Florea lanseaza un curs dedicat antreprenorilor care vor sa devina vizibili online
Comunicate

Short-form video, noul standard in comunicarea de business: Cristian Florea lanseaza un curs dedicat antreprenorilor care vor sa devina vizibili online

today02 Apr. 2025
Aderarea la OCDE, noul obiectiv major pe care si-l asuma Romania dupa intrarea in Schengen
Economie

Aderarea la OCDE, noul obiectiv major pe care si-l asuma Romania dupa intrarea in Schengen

today02 Apr. 2025
Responsabilitatea Companiilor in Achizitionarea Cosurilor de Gunoi pentru Colectarea Selectiva a Deseurilor
Business

Responsabilitatea Companiilor in Achizitionarea Cosurilor de Gunoi pentru Colectarea Selectiva a Deseurilor

today02 Apr. 2025
De ce spun toti economistii ca banii nu trebuie tinuti in casa? Iata cat de periculos e obiceiul cu salteaua si ciorapul la romani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

De ce spun toti economistii ca banii nu trebuie tinuti in casa? Iata cat de periculos e obiceiul cu salteaua si ciorapul la romani

today02 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x