Cine curata portofoliile de credite neperformante ale bancilor
tagor asset managementpazautilitatitaxemanagementbanci
Cu o valoare totala a creditelor neperformante acordate populatiei si firmelor estimata la aproximativ 10 miliarde de euro, bancile din Romania sunt nevoite sa gaseasca solutii pentru a reduce provizioanele si a vinde garantiile preluate in contul creantelor - o situatie din care pot iesi prin vanzarea directa a portofoliului de credite neperformante.
Tagor, dezvoltatorul imobiliar care colaboreaza in Romania cu fondul britanic Patron Capital, a lansat o noua operatiune in Romania, Tagor Asset Management (TAM), care ca obiectiv gasirea de solutii, impreuna cu bancile, la problema portofoliilor de creante ce blocheaza provizioane uriase.
„Bancile au inceput sa intre in posesia a tot mai multe active depuse garantie pentru neperformante si acesta nu este, cu siguranta, obiectul lor de activitate. Tagor Asset Management, in parteneriat cu Patron Capital si cu alte fonduri, are experienta si sustinerea financiara necesare si suficiente pentru a achizitiona sau a administra activele imobiliare aflate in proprietatea bancilor astfel incat sa-si curete portofoliile si sa recupereze provizioanele. Venim cu o experienta semnificativa in domeniul imobiliar si resurse financiare substantiale”, a declarat Ofer Lieberson, proprietarul Tagor Asset Management (TAM).
TAM dispune de experienta de business si sustinere financiara de la fonduri internationale precum Patron Capital, din Marea Britanie, cu active de peste 2,5 miliarde euro, si este gata sa achizitioneze activele imobiliare toxice si creditele neperformante ale bancilor, aducandu-le astfel lichiditate imediata si economii consistente, informeaza compania.
„Cea mai mare problema a bancilor nu o reprezinta neaparat vanzarea miilor de apartamente depuse garantie pentru credite ipotecare, ci garantiile pentru imprumuturile contractate de companii si ma refer aici la terenuri de dimensiuni mari, proiecte rezidentiale sau comerciale neterminate, facilitati de productie sau logistica cu utilitate unica si asa mai departe”, a explicat Ofer Lieberson.
Pentru acest gen de active trebuie realizate si implementate strategii de crestere a valorii activelor – inclusiv prin repozitionare si dezvoltare, daca este nevoie, ceea ce implica servicii de management pentru finalizarea obiectivelor, marketing pentru vanzare, mentenanta zilnica pentru conservarea patrimoniului, plata taxelor si pazei, a utilitatilor etc, toate cantarind greu in serviciului unei banci.