ANALIZA EY: Noile generatii au nevoie de un ecosistem antreprenorial in pas cu transformarile digitale
Economia digitala are o contributie de 8% din PIB in tarile G20 si creste intr-un ritm rapid, conform Barometrului antreprenoriatului digital Disrupting the disruptors, realizat de EY in colaborare cu G20 Young Entrepreneurs Alliance.
Transformarea digitala pe care o traverseaza economiile lumii influenteaza major modelele de business si de dezvoltare ale afacerilor. Se estimeaza ca acest fenomen disruptiv sa creasca in intensitate in anii urmatori, pe masura ce inovarea din sectorul tehnologic se va intensifica, costurile de procesare a datelor vor continua sa scada, iar integrarea digitala se va extinde prin intermediul roboticii si al inteligentei artificiale.
Avand in vedere aceste transformari, este nevoie ca si abordarile politicilor publice in sustinerea noii generatii de antreprenori sa se schimbe, mai ales ca acesti tineri fac parte din prima generatie de nativi digitali.
Infrastructura digitala - Mediul de afaceri in tarile G20 este relativ omogen din punctul de vedere al reglementarilor de business si al fiscalitatii. Ceea ce face diferenta insa atunci cand vorbim despre mediul de business digital este nivelul de dezvoltare a infrastructurii digitale (asa cum este cea de conectivitate de tip broadband). La acest capitol tarile G20 prezinta variatii semnificative.
Abilitatile digitale si educatia antreprenoriala - Rezultatele indica variatii mari intre tarile G20 si in privinta abilitatilor digitale si educatiei antreprenoriale. De aceea studiul recomanda introducerea educatiei antreprenoriale in scoala inca de la clasele primare si pana in ultimii ani de liceu. De asemenea, este importanta prioritizarea cursurilor de matematica, stiinte exacte si noi tehnologii in programele scolare.
Sectorul IT&C - Existenta clusterelor de companii IT&C si a retelelor de antreprenori din domeniul tehnologiei reprezinta un fundament important pentru ecosistemul antreprenorial digital din tarile G20. Accesul la programele de coaching si de mentorat furnizeaza de asemenea un sprijin integrat antreprenorilor digitali.
“Barometrul antreprenoriatului digital arata ca politicile publice de sustinere a ecosistemului antreprenorial din tarile G20 necesita o abordare diferita din perspectiva nativilor digitali. Extrapoland aceasta concluzie, tinerii din Romania cu planuri antreprenoriale au nevoie de sprijin adaptat nevoilor lor, prin politici publice de dezvoltare a abilitatilor digitale si a retelelor de antreprenori din domeniul tehnologiei," a spus Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.
"Romania s-a plasat in ultimul raport de competitivitate al World Economic Forum pe locul 53 din 140 de economii analizate. Un ecosistem antreprenorial care ar oferi tinerilor oportunitatea de a crea si dezvolta afaceri utilizand noile tehnologii ar putea contribui la cresterea competitivitatii economiei romanesti in urmatorii ani", a spus Alexandru Lupea, Partener si Strategic Growth Markets Leader, EY Romania.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro