Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist
de Redactia Manager la 03 Nov. 2017
Urmareste-ne pe Google News
vanzariafaceriagent

Desi fiecare are un stil propriu in procesul vanzarii, anumite elemente de baza trebuie sa se regaseasca in orice prezentare. Altfel spus, indiferent de caracteristicile stilului propriu (cum anume spuneti), este obligatorie folosirea corecta a elementelor de baza ale unei bune prezentari (ceea ce spuneti).

               Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist
                                           - partea I -


Prezentarea unui produs este o actiune complexa (chiar daca vindeti agrafe de birou), delicata (chiar daca vindeti basculante) si care refuza automatismele (chiar daca vindeti unul si acelasi produs).



Aceste caracteristici deriva din faptul ca succesul unei vanzari consta in folosirea adecvata a unor cuvinte, atitudini si imagini.

Iata acele elemente care nu trebuie sa lipseasca dintr-o prezentare de succes:

Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist:

1. Treceti imediat la subiect. Incepeti cu �Scopul vizitei mele este..." si formulati-l cat mai succint posibil. Potentialul client doreste sa cunoasca motivul pentru care va aflati in biroul sau. Pe cat de rapid il veti formula, pe atat de destinsa va fi atmosfera in care veti discuta.

2. Fiti prietenos si degajat. Trebuie sa stabiliti un canal de comunicare interumana, altfel nu va exista nici o vanzare (daca cel vizat nu va place sau nu are incredere in dvs., nu va cumpara, indiferent ce ii oferiti spre vanzare). In acelasi timp veti putea obtine informatii de ordin personal, care trebuie memorate pentru contractele viitoare.

3. Puneti problema in termenii avantajelor pe care le oferiti, in loc sa insirati o gramada de chestii plicticoase despre produsul dvs. Vorbiti-i potentialului client despre foloasele pe care produsul sau serviciul oferit le-ar putea aduce lui insusi sau clientilor sai. Oamenilor nu le pasa de ceea ce faceti, dar devin brusc interesati daca ceea ce faceti poate sa le aduca lor beneficii. De aceea, incepeti sa va prezentati produsul de pe pozitia �sunt aici ca sa va ajut", si nu din postura �sunt aici ca sa va vand ceva".

4. Fiti dinamic si entuziast. Aceste stari sunt contagioase, iar o atmosfera tonica este o atmosfera prielnica vanzarilor.

5. Incercati sa smulgeti un zambet clientului. Dispozitia lui fata de dvs. va deveni automat una favorabila.

6. Folositi propozitiile de forta si termenii de specialitate din domeniul de activitate al clientului. Folosirea unui limbaj adecvat - de preferinta, chiar a jargonului meseriei - confera potentialului client siguranta ca dvs. chiar stiti nu numai ceea ce vindeti, ci si necesitatile specifice activitatii pe care el o desfasoara. Propozitiile de forta, sigure si afirmative, induc mesajul ca eventuala achizitie este sigura si profitabila.

7. Spuneti de ce sunteti dvs. diferit, in loc sa spuneti ceea ce sunteti, pur si simplu. Daca cineva cumpara, de exemplu, un copiator, el crede ca toate copiatoarele sunt la fel. Aratati-i ca ceea ce-i oferiti nu este exact la fel cu alte produse din aceeasi gama. Dar nu folositi cuvantul �concurenta"! Inlocuiti-l cu termeni de genul "producator standard" sau �produs obisnuit". Faceti-l pe interlocutor sa simta ca daca ar cumpara din alta parte ar fi greseala vietii lui, dar pentru aceasta fiti imaginativ, nu mincinos!

8. Exista o singura persoana care conteaza: cea a potentialului client. Vorbind in functie de nevoile si interesele lui, se stabileste automat cea mai potrivita tonalitate a discutiei, capabila sa netezeasca drumul spre incheierea tranzactiei.

9. Puneti intrebari inteligente. Aceasta este cea mai sigura cale pentru a va construi credibilitatea si a obtine increderea interlocutorului. Prin simpla adresare a unor intrebari, puteti obtine informatii importante, puteti crea interes, puteti capata increderea, puteti estima masura si maniera in care poate fi abordat viitorul (posibil) client. Dar intrebarile trebuie sa fie atent pregatite din timp.

10. Identificati dorintele personale si ambitiile in afaceri ale clientului. Veti putea construi, astfel, o relatie interpersonala suficient de solida. Uneori, intre cele doua categorii de teluri exista o stransa legatura.

Silvia Bucsan

Ultimele NOUTATI

E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?
Analize

E ceva neobisnuit ca o tara sa fie condusa de o femeie?

today04 Dec. 2024
Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024
Economie

Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024

today04 Dec. 2024
Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!
Life Style

Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!

today04 Dec. 2024
Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante

today04 Dec. 2024
Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci
Financiar-Bancar

Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci

today04 Dec. 2024
Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele

today04 Dec. 2024
Cum alegi un restaurant pentru o intalnire de afaceri
Life Style

Cum alegi un restaurant pentru o intalnire de afaceri

today04 Dec. 2024
SAF-T salveaza firmele mici si cinstite in 2025. Expert:  ANAF nu va mai putea sa vina peste tine
Companii

SAF-T salveaza firmele mici si cinstite in 2025. Expert: ANAF nu va mai putea sa vina peste tine

today03 Dec. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!
Life Style

Alege consumabilele de hartie de unica folosinta, pentru o igiena in detaliu!

today04 Dec. 2024
Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante
Banii tai - sectiune de educatie...

Agricultura moderna: idei de afaceri la tara care iti asigura venituri constante

today04 Dec. 2024
Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci
Financiar-Bancar

Incepe sa vina nota de plata la haosul de pe scena politica: romanii platesc rate tot mai scumpe la banci

today04 Dec. 2024
Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul...

Adevarul dur pe care nu-l cunosc soferii romani: care e culoarea de masina care-ti salveaza viata pe sosele

today04 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x