TOP 7: Generatia Facebook poate trai si fara masina personala. Internetul e mult mai important
topgeneratiefacebookmasiniinternetproduse
24/7 Wall St. a identificat sapte din cele mai populare produse americane pe care tinerii adulti nu le vor mai achizitiona in urmatorii ani. Printre ele se numara masinile, produsele electronice sau ziarele tiparite.
1. Emailul
In 2010, odata cu lansarea noului serviciu de mesagerie al Facebook, Mark Zuckerberg a prezis ca emailul clasic va intra in dizgratie: "Emailul se misca greu... este prea banal".
Timpul dovedeste ca "Zucky" a avut dreptate. In intervalul decembrie 2009 - decembrie 2010, timpul petrecut pe email de tinerii cu varsta cuprinsa intre 12 - 17 ani a scazut cu aproape 60%.
In comparatie, timpul petrecut de "veterani" (55 - 64 de ani) pentru a-si vizualiza emailul a crescut cu 22% si cu 28% in randul celor cu varsta peste 65 de ani.
2. Ziarele
Stim deja ca ziarele sunt pe duca. Totusi, tinerii renunta cel mai des la ele. In 2010, doar 7% dintre cei cu varsta intre 18 si 24 de ani mai citeau ziare, potrivit Pew Research Center.
Tinerii prefera sa se informeze de pe internet si au incredere in platformele de socializare, precum Twitter.
3. Masinile
In 1998, 64,4% dintre potentialii soferi cu varsta de peste 19 ani sau mai tineri detineau permise de conducere in SUA, potrivit FHA (Administratia Federala a Autostrazilor). In 2008, acest flux a scazut la 46,3%. In plus, 46% dintre soferii cu varsta situata intre 18 - 24 de ani au declarat ca ar alege accesul la internet, in defavoarea detinerii unui automobil, potrivit unui studiu Gartner.
De asemenea, tinerii nu mai alearga la scoala de soferi, cum au implinit varsta legala, ca sa dobandeasca permisul de conducere. Prefera sa mai astepte. Potrivit unui studiu al Universitatii din Michigan, in 1983, o treime dintre soferii americani aveau varsta sub 30 de ani. Astazi, doar 22% dintre soferi au aceasta varsta. Companii precum General Motors au incercat sa atraga cumparatorii tineri de masini prin reclame specifice, precum MTV Scratch.
4. Telefoanele fixe
Aratati-ne un tanar care mai detine un telefon fix. Potrivit unui studiu al NCHS (National Center for Health Statistics), 51,3% dintre americanii cu varsta situata intre 25 si 29 de ani nu mai detin un telefon fix in gospodarie, ci doar telefoane mobile (studiu realizat la nivelul primelor sase luni din 2010).
A fost pentru prima oara cand numarul gospodariilor cu telefon "wireless" l-a depasit pe cel al caselor dotate cu telefon fix.
5. Tigarile
In prezent, tinerii americani renunta la fumat. Potrivit unui studiu al Centrului american de Prevenire si Control al Bolilor, procentul persoanelor cu varsta situata intre 18 - 24 de ani care inca mai cocheteaza cu fumatul a scazut cu 17,6% intre 2005 - 2010.
Procentul in randul celor cu varsta intre 45 - 64 de ani a scazut cu 3,6%. Din nefericire, procentul americanilor de peste 65 de ani care fumeaza a crescut cu 10,5%.
6. Calculatoarele personale
Cei mai multi tineri prefera laptopul, in locul calculatorului greu, care ocupa tot biroul. Potrivit datelor Pew Research Center, 70% dintre tineri detin un laptop, in timp ce 57% au un calculator personal. In comparatie, 64% dintre "batranii" cu varsta situata intre 57 - 65 de ani detin un calculator desktop, in timp ce doar 43% si-au cumparat un laptop.
Ranjit Atwal, director de cercetare la Gartner, a declarat pentru Laptop Magazine ca "generatia Facebook nu mai cumpara calculatoare personale, ca prim "device" de navigat pe internet, mizand pe laptopuri sau tablete".
7. Televiziunea
Adultii cu varsta cuprinsa intre 18 - 24 de ani se uita mai putin la televizor, potrivit unui studiu Nielsen. Grupul sta, in medie, doar 24 de ore pe saptamana in fata micului ecran.
Media nationala este de 32,5 ore. Internetul ucide televiziunea.