Top 7: Cum sa-ti promovezi gratuit afacerea pe internet
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Top 7: Cum sa-ti promovezi gratuit afacerea pe internet
S-ar putea sa nu dispui de sume colosale, la inceputurile afacerii tale. Asta nu inseamna insa ca nu exista modalitati gratuite prin care sa-ti promovezi afacerea pretutindeni.
Inainte de "Marele Internet", afacerile mici aveau la indemana putine resurse de promovare, la preturi rezonabile: antreprenorii tipareau fluturasi, sponsorizau mici evenimente locale si mizau pe reclama "din vorba-n vorba". In prezent, web-ul pune la dispozitie o gama infinita de instrumente "propagandistice" pentru business-ul tau. Trebuie doar sa vezi si sa crezi. Iti prezentam sapte modalitati prin care iti poti promova gratuit afacerea pe internet:
1. Foloseste aplicatii precum Google Places, Google Maps si Yahoo! Local - Inregistreaza-ti afacerea pe Google Places; astfel, vei fi gasit mai usor in cautarile Google si vei fi prezent pe Google Maps. Tot ce trebuie sa faci este sa completezi un formular online si sa te inregistrezi. Autenticitatea afacerii tale este verificata in cadrul procesului de confirmare, care poate fi dus la bun sfarsit printr-un telefon sau e-mail. Si Yahoo! dispune de o baza de date generoasa a afacerilor, denumita Yahoo! Local. Este gratuita si merita "cateva minute din viata ta", pentru a-ti pune la punct profilul. De asemenea, motorul de cautare Bing de la Microsoft dispune de un asemenea serviciu;
2. Mizeaza pe social media - Retelele de socializare nu reprezinta doar un instrument de promovare - acestea au devenit indispensabile in derularea unei afaceri! Poti utiliza reclame si oferte promotionale pe pagina ta de Facebook. Social media a devenit un canal de comunicare directa cu clientii. Dincolo de Facebook, mai exista si Twitter, LinkedIn si Google+, la fel de folositoare in promovarea si mentinerea imaginii afacerii tale;
3. Pune bazele unui blog - Un blog ajuta afacerea ta sa-si gaseasca "adeptii". In acelasi timp, reprezinta o modalitate excelenta de a interactiona direct cu clientii tai. Aminteste-ti insa ca unul din elementele-cheie ale bloggingului este ACTUALITATEA. Un blog pustiu nu va mai atrage pe nimeni in jurul sau;
4. "Urca" materiale multimedia pe YouTube si Flickr - YouTube ofera o cale gratuita prin care pot sa distribui videoclipuri promotionale; pentru a avea sanse de reusita, trebuie sa postezi continut relevant despre afacerea ta, pe care oamenii sa-l "consume". O simpla reclama nu va functiona, cel putin nu pe termen lung. De asemenea, un profil de Flickr te poate ajuta sa partajezi fotografii legate de business-ul tau si iti permite sa faci trimitere la website-ul oficial al companiei tale;
5. Utilizeaza SEO - SEO (Search engine optimization) este un instrument care nu poate fi ignorat in contextul unei prezente puternice pe Google. Cumpara o carte sau studiaza manualele online de SEO, pentru a invata cum sa-ti eficientizezi prezenta pe motoarele de cautare;
6. Comunicatele de presa - De fiecare data cand se intampla ceva notabil cu afacerea ta, este bine sa dai de stire lumii. Nu ezita sa redactezi un comunicat de presa, in care sa iti prezinti ultimele realizari si o descriere a companiei. Chiar si in era digitala, comunicatele de presa raman un instrument eficient de promovare. Acestea iti promoveaza afacerea la preturi scazute sau chiar gratuit. Atentie, insa! Un comunicat de presa scris prost iti poate aduce mai multa reclama negativa decat pozitiva!
7. Alatura-te unei comunitati online si contribuie in orice directie la aceasta - Fiecare nisa are o comunitate online. Nici afacerea ta nu face exceptie. Nu ajunge insa sa te inscrii pe un forum si sa scrii "din cand in cand". Contribuie activ si promoveaza-ti afacerea CU DISCRETIE, printr-un link in dreptul semnaturii digitale sau mentionandu-ti activitatea doar cand este absolut necesar. (sursa: BusinessInsider)
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"