5.000 de companii din Romania se promoveaza pe Facebook
facebookcompaniipromovareprodusereclamatwittersocial mediabrandwebstudiuclienti
Cea mai mare vizibilitate pe retelele de socializare o au operatorii de telecomunicatii si producatorii de produse electronice.
Care sunt avantajele retelelor de socializare? Firmele interactioneaza cu proprii consumatori, comunica la nivel personal si direct, obtin pareri, opinii, feedback, pot imbunatati mai usor calitatea serviciilor si produselor si reclama. Mai mult, o companie isi poate crea un nou canal de vanzari.
"Pentru multe companii, social media nu mai este demult o enigma. Exista mii de companii care sunt astazi active in domeniu. Pe Facebook sunt prezente acum mai bine de
5.000 de firme si firmulete. Din pacate insa, cele mai multe s-au oprit la Facebook. Spun din pacate pentru ca social media inseamna mai mult decat atat si poate aduce beneficii pe mai multe planuri. Exista in jur de 30 de branduri, din aprecierile mele, care sunt constant active pe mai multe platforme online", a declarat, pentru
Financiarul, Cristian Manafu, consultant si trainer in social media.
Razvan Bucur, PR&Social Media Specialist Tree Works, spune insa ca unele companii au dat gres in mediul social media. Unele organizatii adauga informatii despre produse pe Facebook si Twitter, dar "uita" sa le raspunda clientilor, cand au ceva de intrebat si nu interactioneaza cu "followerii" lor.
Specialistii spun ca piata de social media ar putea ajunge in 2011 la
un milion de euro, destul de putin, raportat la anvergura fenomenului. Cele mai active companii in zona social media provin din telecom, electronice si electrocasnice, auto, bancar si bineinteles, IT/tehnologii web.
Romanii stau 1-3 ore pe retelele de socializare. Firmele care vor sa atraga clienti si sa obtina o vizibilitate trebuie sa fie deschise la nou. Un studiu realizat de comStore in Germania, Franta, Italia, Marea Britanie, Olanda, Spania, arata ca timpul mediu petrecut de un adolescent (15-24 de ani) pe retelele de social media se situeaza la 7 ore. Cei mai fideli utilizatori tineri ai retelelor de socializare sunt cei din Spania, care petrec online chiar si 11 ore.
"O conversatie buna poate sa deschida ochii unei companii spre noi directii de afaceri sau spre rezolvarea unor provocari pe care clientii le au", spune Cristian Manafu. Clientii trebuie sa simta ca sunt ascultati, ca primesc raspuns in timp util si sunt multumiti cand firmele ii ajuta sa ia decizii de cumparare in deplina cunostinta de cauza.