Studiu Oracle: Cum descoperim angajatii implicati si cum contribuie ei la cresterea cifrei de afaceri a companiei
angajatiangajati implicatiresurse umane
Oracle a facut publice rezultatele obtinute in faza a doua a studiului privind implicarea angajatilor, realizat in Europa de Vest. Acestea arata ca exista o oportunitate pentru echipele de Resurse Umane de a-si asuma raspunderea pentru gradul de implicare al angajatilor si sa le demonstreze persoanelor de decizie valoarea pe care o are o forta de munca mai implicata.
Studiul realizat de Oracle incurajeaza echipele de Resurse Umane sa descopere si sa scoata in fata angajatii motivati, implicati si activi, deoarece de gradul de implicare al salariatilor depinde succesul si dezvoltarea prospera a unei companii.
Prin intermediul studiului Oracle Simply Talent; O perspectiva asupra Europei de Vest, Oracle a vrut sa inteleaga mai bine ce anume ii motiveaza si incurajeaza pe angajati sa devina mai implicati la locul de munca. Analiza a fost realizata prin chestionarea a 250 de manageri de Resurse Umane din cele mai mari companii din Europa de Vest.
Rezultatele sondajului dezvaluie ca 93% dintre angajatori confirma ca implicarea angajatilor are o importanta strategica pentru compania lor, cei mai multi recunoscand impactul pozitiv al acesteia asupra colaborarii dintre echipe (65%), cresterii performantei in afaceri (61%) si contributiei la imbunatatirea serviciilor oferite clientilor (60%).
Totusi, rezultatele sondajului arata si ca procesele actuale nu sunt optimizate pentru a creste angajamentul. 68% dintre business-uri se bazeaza in continuare pe sondaje de opinie standard la nivelul angajatilor privind evaluarea nivelul de angajament, doar 37% folosind analize avansate pentru masurarea acestuia.
31% dintre angajatori considera ca este dificil sa masoare impactul direct al angajamentului asupra intregului business si aproape acelasi procent (30%) admite ca acest lucru face dificila cuantificarea beneficiilor de mai sus pentru persoanele de decizie din companii.
Cele mai multe echipe de Resurse Umane nu sunt vazute ca un factor decisiv al angajamentului pentru afaceri, cei mai multi dintre respondentii studiului aratand ca cel mai mare impact asupra implicarii il au:
34% - managerii de departament
28% - echipa de conducere
10% - departamentul de Resurse Umane
Acest aspect reflecta imaginea relativ deficitara pe care departamentul de Resurse Umane o are in raport cu angajatii, fapt semnalizat de Oracle in studiul Oracle Simply Talent: O perspectiva asupra Europei de Vest, realizat impreuna cu 1.500 de angajati din companii mari din Europa de Vest. Dintre acestia, doar un procent de 3% considera echipele de Resurse Umane determinante in privinta angajamentului.
"Angajatii sunt in prima linie, fata publica, sunt personificarea tangibila a ceea ce reprezinta business-ul. Prin urmare, capacitatea de a intelege si, cel mai important, de a imbunatati implicarea angajatilor devine o prioritate absoluta pentru liderii de succes din zilele noastre. O strategie mai riguroasa privind implicarea a devenit indispensabila si Resursele Umane joaca un rol vital in ajutorarea organizatiilor in aceasta tranzitie. Echipele moderne de Resurse Umane au acces la baze de date care le permit sa evalueze in mod eficient implicarea angajatilor si sa cuantifice impactul asupra afacerii pentru persoanele de decizie din consiliile de directoare. In acest sens, departamentul de Resurse Umane se va pozitiona in centrul business-ului, conducand strategii de implicare care servesc cel mai bine ambitiilor de crestere ale organizatiei", a declarat Loic Le Guisquet, Presedinte pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) si regiunea Asia-Pacific.
Un procent coplesitor de 90% dintre angajatori sunt de acord ca un leadership puternic este eficient in cresterea productivitatii angajatilor, 34% afirmand ca managementul de linie are cel mai important rol in motivarea implicarii angajatilor, mai mult decat orice alt departament al companiei.
Aceasta admiratie pentru excelenta managementului de linie este reflectata in randul angajatilor. Aproape o treime considera ca o politica de management buna ii face sa se simta mai implicati la locul de munca, iar 41% spun ca slaba comunicare a managerilor este singurul si cel mai frecvent motiv pentru care se simt mai putin implicati. In ciuda acestui fapt, doar 13% dintre angajatori considera ca accentul pus pe excelenta in management este cel mai important factor pentru a face angajatii sa se simta implicati la locul de munca.
Incurajator este faptul ca exista mai multe domenii in care prioritatile angajatorilor se aliniaza cu cele ale angajatilor:
- 58% dintre angajatori sunt de acord ca recunoasterea individuala a excelentei in randul angajatilor are un impact pozitiv, puternic asupra angajamentului, un aspect impartasit de 53% dintre angajati.
- 52% dintre angajatori considera ca munca in echipa si colaborarea are un impact pozitiv asupra angajamentului, de aceeasi parere fiind si 53% dintre angajati.
- 54% dintre angajatori afirma ca un bun echilibru munca/ viata ii determina pe angajati sa se simta mai implicati, iar 50% dintre angajati sunt de acord.
cadrul organizatiei, centrata pe manageri ca si personaje-cheie pentru schimbare.“
Cand vine vorba de cele mai noi tehnologii digitale si mobile, instrumente de Resurse Umane si platforme de social media, concluziile Oracle indica faptul ca doar un numar mic de angajatori considera ca aceste tehnologii contribuie direct la imbunatatirea angajamentului.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro