11 modalitati prin care poti cantari moralul angajatilor
resurse umanestart-upantreprenorimoralangajatitimp
Un antreprenor intreaba: Cum puteti "cantari" moralul angajatilor unui start-up/companii mari, odata cu trecerea timpului?
Audituri trimestriale privind eficienta
In fiecare trimestru, realizez o serie de audituri de eficienta, intalniri la care ii intreb pe angajati cum s-au descurcat in acea luna cu emailurile, programul zilnic, care au fost prioritatile lor, unde se situeaza gradul lor de fericire si implinire, daca au dormit bine, au mancat bine sau sufera de vreo afectiune. De-a lungul timpului, pot lua pulsul intregii companii. Individual, pot calcula cresterea fiecarui angajat in parte (Derek Flanzraich, CEO si fondator Greatist)
Atentie sporita la proiectele suplimentare
Daca unul dintre angajatii mei se implica prea mult intr-un proiect sau dimpotriva, face dovada lipsei vointei, consider acest lucru un semn rau in privinta moralului. Analizez periodic proiectele echipei mele, ma asigur ca exista un echilibru intre ceea ce se construieste pentru mine si ceea ce angajatii fac pentru ei insisi. Nu-mi fac mari griji, in acest ritm”. (Thursday Bram, consultant Hyper Modern Consulting)
Esti un emitator de stari optimiste
Daca in biroul tau se asculta muzica, angajatii nu vor pune melodii vesele, atunci cand sunt tristi sau deprimati. Intr-o companie la care am lucrat, muzica era pusa prin rotatie si astfel vedeam exact cum se simte fiecare angajat in parte; aveam DJ-i mai veseli si mai tristi… (Jason Evanish, co-fondator Greenhorn Connect)
Cantarim situatia la sfarsit de saptamana
In fiecare luni, toti angajatii companiei mele completeaza un test online, in care descriu ce a mers bine in saptamana ce s-a incheiat, ce nu a mers bine si cat de fericiti sunt. Vedem astfel cum putem imbunatati lucrurile. Sondajul dureaza cateva minute si imi permite sa vad ce se intampla cu fiecare angajat in parte. (Arjun Arora, fondator si CEO ReTargeter)
Solicitam feedback-uri in functie de responsabilitati
Incerc sa ii include pe angajatii mei in discutii, sa vad la ce lucreaza. Vreau sa adun toate ideile. Cand angajatii lucreaza doar pentru ca le spui tu sa faca asta, avem o problema legata de moral. Incearca sa le insufli o stare de bine. (Lucas Sommer, fondator si CEO Audimated)
Vorbiti cu angajatii si in afara programului de munca
Cele mai bune concluzii le poti extrage in timpul unor conversatii individuale, la un pranz sau chiar la o bere. Scoate-i pe angajati din birou si vezi care sunt pasiunile lor dincolo de cele 8 ore de program obisnuit. (Jordan Guernsey, CEO Molding Box)
Permite-le angajatilor sa raspunda in mod anonim la unele intrebari. Vei afla lucruri extraordinare
Anual, distribuim un sondaj pentru fiecare angajat, care trebuie sa isi expuna parerea cu privire la colegii sai. Intrebarile sunt legate de pasiune, loialitate si pricepere si le ofera angajatilor sansa de a se imbunatati. Dupa finalizarea chestionarelor, ma intalnesc cu fiecare angajat in parte, pentru a vedea daca trebuie schimbat ceva. (Logan Lenz, fondatorul si presedintele Endagon)
Cat de impacat esti cu aceasta situatie?
Uneori, ii intreb pe angajati daca sunt impacati cu actuala lor situatie la locul de munca. Daca un angajat doreste sa exploreze noi oportunitati, vreau sa stiu acest lucru si sa il ajuta sa isi indeplineasca obiectivele. Este important sa ii tratezi pe angajati ca pe niste oameni, sa le oferi “binecuvantarea” ta sau sa ii lasi sa plece, atunci cand vor sa isi ia zborul. (Elizabeth Saunders, fondator si CEO Real Life E)
Descrierea joburilor si a obiectivelor
Trebuie sa stii care sunt obiectivele personale si profesionale ale unui angajat si sa il ajuti. In multe cazuri, obiectivele lor nu sunt foarte indraznete si in momentul in care ii ajuti sa faca mai mult, vei castiga un angajat de elita pe viata. (Roger Bryan, Managing Partner ROI Marketing Department)
Pranzurile intre patru ochi
In fiecare trimestru, ma intalnesc la masa cu fiecare angajat in parte, alaturi de VP-ul meu de resurse umane. Ii las pe ei sa aleaga restaurantul. Le cer sa fie transparenti si sa spuna cum putem imbunatati activitatea, viata, compania. Le ascult pasurile. Este o ocazie unica pentru mine, in care vad cum pot schimba lucrurile in urmatorul trimestru. (Peter Nguyen, CEO Literati Institute)
Apeleaza la un specialist
In fiecare luna, ne intalnim cu angajatii nostri, dar periodic, apelam la ajutor profesional, cum ar fi un pshiolog, care vine la birou si face terapie cu oamenii! (Alfredo Atanacio, Co-fondator Uassist.ME)