13 greseli majore la realizarea unui magazin online
ecommercecontentspeedplatforma de ecommercemagazinul onlinemagazin online
Atunci cand lansam un magazin online si ne dorim ca afacerea sa aiba succes pe termen lung, se pot strecura multe greseli in planurile pe care le facem ca antreprenori aflati la inceput de drum si nu numai. O afacere de durata inseamna o fundatie puternica si evitarea, pe cat posibil, a unora dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac cei care decid sa isi construiasca un magazin online.
Atunci cand alegeti pentru prima data platforma de ecommerce trebuie sa aveti grija sa respectati mai multe reguli pentru a nu face greseli majore si pentru a nu va inscrie astfel in topul celor mai cunoscute greseli la realizarea unui magazin online.
Cititi mai multe pareri si opinii cu privire la posibilitatile si functionalitatile pe care le ofera un magazin online, alegeti ce se potriveste pentru afacerea dumneavoastra. Ganditi-va de la inceput ce va doriti de la acest magazin online si tineti cont de faptul ca sunt putine platforme care permit dezvoltarea complexa mai tarziu, pe masura ce afacerea dumneavoastra va creste.
Nu uitati ca in acest plan va trebui sa includeti si elemente de marketing, de promovare si de aplicare a unor strategii de vanzare eficiente si creative totodata.
Tineti cont de functionalitatile de baza si alegeti un magazin cu design placut, navigare usoara si design responsive, de la bun inceput. Ganditi alegerile din prezent in functie de planurile de viitor si aveti grija sa va documentati corespunzator. Alegeti profesionisti cu experienta si discutati cu acestia pentru a va asigura ca magazinul online va fi asa cum va doriti.
Iata care este topul celor 13 greseli majore la realizarea unui magazin online, conform ContentSpeed:
1. Clientul nu verifica daca furnizorul de servicii e sau nu in conformitate cu nivelul business-ului. Alegeti cu grija furnizorul de servicii pentru a va construi un magazin online asa cum va doriti, realizat de profesionisti si cu posibilitatea dezvoltarii ulterioare, pe masura ce afacerea se dezvolta, fara a va lovi de lipsa de experienta sau de profesionalism a celor care va construiesc magazinul online
2. Clientul nu verifica portofoliul. Este esential sa cunoasteti clientii existenti din portofoliul unui furnizor pe care doriti sa il alegeti pentru a va realiza magazinul online. Puteti chiar sa va orientati in functie de platformele de eCommerce care au deja in portofoliu magazine online din domeniul dumneavoastra de activitate. Veti avea parte de servicii mult mai bune si veti profita de pe urma experientei lor in domeniu! Mai mult, problemele pe care le veti intampina vor fi rezolvate mult mai rapid! Aveti grija, totodata, sa alegeti furnizorii care dezvolta doar platforme de eCommerce.
3. Se lucreaza cu un singur freelancer pe sume mici. Construirea unui site nu se poate face pe bucati prin munca unor oameni care nu colaboreaza. Alegeti o echipa de profesionisti cu experienta indelungata in domeniul de eCommerce!
4. Clientul nu alege o platforma suficient de pregatita pentru planurile sale. Luati decizia corecta atunci cand porniti pe drumul unei afaceri din mediul online. Alegeti din start o platforma care sa poata dezvolta magazinul online pe masura ce afacerea dumneavoastra creste din ce in ce mai mult. Cand alegeti platforma, chiar daca in acest moment aveti un Start-Up, tineti cont de planul de afaceri pe termen scurt si mediu. De asemenea, alocati bugete care sa fie realiste si care sa tina cont de etapele incluse in planul de afaceri.
5. Magazinul online nu e tratat corespunzator. Prin magazinul online trebuie sa stiti ca puteti vinde la fel sau chiar mai mult decat printr-un magazin fizic. Asta nu inseamna ca trebuie sa va asteptati ca magazinul online sa vanda singur. Investiti in promovare, in mentinerea unui site functional, activ, inteligent construit. Alegeti o platforma care ofera servicii lunare de intretinere a site-ului si de asigurare a unor conditii de excelenta functionare!
6. Clientul nu mai investeste in site. Odata inceputa aceasta afacere, chiar daca va avea parte si de o crestere organica, va trebui sa investiti constant atat in produse si marketing, cat si in functiile de baza care tin de magazinul online si care vor trebui dezvoltate pe masura ce afacerea creste
7. Clientul face un business care urmeaza tendintele, se lanseaza intr-un domeniu pe care nu il cunoaste sau se orienteaza catre nisa gresita. Chiar daca vi se pare ca o afacere intr-un anumit domeniu da bine sau e profitabila, tot va trebui sa va documentati si sa faceti o cercetare temeinica de piata inainte de a va crea un magazin online intr-un domeniu care nu va e cunoscut. Alegeti un domeniu care va pasioneaza sau pe care il cunoasteti. De asemenea, nu alegeti nise prea noi fiindca atunci va trebui sa investiti foarte mult in popularizarea unei idei sau a unui domeniu in loc sa va bucurati deja de vanzarea produselor. Nici nisele supraaglomerate nu sunt o idee foarte buna deoarece acolo nu mai exista marje sau sunt foarte mici,
potrivit ContentSpeed.
8. Clientul nu e obiectiv in construirea magazinului online. Desi va doriti ca magazinul online sa fie cel mai bun de pe piata, nu faceti alegeri care sa fie subiective si care sa nu tina cont de sfatul specialistilor. Mergeti pe mana profesionistilor si faceti alegeri rationale si obiective. Aveti incredere in expertiza celor care se ocupa de construirea magazinelor online.
9. Asteptarile cu privire la incasari sunt nerealiste. Nu va creati asteptari foarte mari pentru perioada de inceput dupa lansarea magazinului online. Urmand un model economic general, primii trei ani din viata unei afaceri sunt critici. Aveti rabdare ca afacerea dumneavoastra sa creasca treptat si investiti constant, asigurandu-va ca urmariti indeaproape planul de afaceri si ca faceti ajustari acolo unde e nevoie sau cand apar situatii neprevazute.
10. Nu va incurcati in detalii care nu tin de functionalitatea site-ului si nu va incredeti nici in faptul ca designul asigura succesul afacerii printr-un magazin online. Investiti in toate aspectele care tin de dezvoltarea unei afaceri, de la construirea unui magazin online cu functionalitati multiple si eficiente, dezvoltat de profesionisti, pana la tot ce reprezinta mijloace de promovare.
11.Clientul alege un singur canal de marketing. Ca in orice domeniu, sa alegem doar un proces de promovare cand avem o intreaga paleta la dispozitie inseamna sa ne alungam singuri oportunitatile. Investiti si profitati de toate optiunile pe care le aveti astazi la dispozitie pentru a va creste afacerea. Atentie insa, luati aceste decizii (fie ca e vorba de AdWord, AdSense, social media, optimizare SEO etc.), in functie de mixul care se potriveste cel mai bine afacerii dumneavoastra.
12. Clientul nu monitorizeaza rezultatele si nu trage concluzii cu privire la aceste date. Monitorizarea datelor este un aspect important care ne ajuta sa obtinem informatii valoroase cu privire la ce puteti imbunatati fie cand vine vorba de produse, de modul in care functioneaza magazinul online sau de felul in care va promovati afacerea. Din nou, aveti posibilitatea de a apela la experti care sa va furnizeze concluzii dupa o analiza concreta a acestor date.
13. Exista si situatii in care afacerea trebuie ajustata, modificata sau chiar inchisa. Nu va incapatanati sa investiti intr-o idee care nu functioneaza pe piata. Gasiti alte modalitati de a vinde printr-un magazin online si testati domenii noi care va pot aduce succesul dorit.
Pe final, va amintim si ca exista si aspecte care tin de legislatia actuala si pe care trebuie sa le respectati intocmai atunci cand va faceti un magazin online: afisati capitalul social, nu uitati sa va inregistrati la ANSPDCP (Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal) daca va faceti o baza de date ale clientilor si colectati astfel date personale, oferiti posibilitatea ca inainte de a finaliza comanda, clientul sa poata bifa ca este de acord cu termenii si conditiile de pe site.
De asemenea, clientul ar trebui sa poata avea la dispozitie o adresa de mail la care sa semnaleze orice incalcare a dreptului de autor pe magazinul online, potrivit art. 11 alin. 3 din HG 1308 din 11/20/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii 365/2002 privind comertul electronic. Totodata, site-ul trebuie sa includa si informatii de baza despre firma, precum si informatii legate de garantie, service si politica de retur, in functie de fiecare afacere in parte (aveti la dispozitie Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii si art. 4 lit. d din OG 130/2000).
Un customer care de nota zece va poate duce afacerea pe cele mai inalte culmi ale succesului asa ca trebuie sa demonstrati, prin intermediul site-ului, ca va pasa de opiniile clientului. Puneti la dispozitie un numar de telefon si/sau o adresa de mail prin care clientul sa va contacteze atunci cand are o problema sau doreste informatii suplimentare.
Nu uitati ca un magazin online de succes are intotdeauna in spate o echipa de profesionisti cu experienta si care stiu ca intotdeauna colaborarea si munca responsabila aduc unei afaceri succesul pe termen lung!
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online