Campania Made in Romania: Frumusetea romaneasca are FARMEC
farmecproduse farmeccompania farmecmircea turdeanana aslangerovital h3gerovital plantaslavitalbrand romanescmade in romania
Stau cuminti in lumina reflectoarelor de magazin. Asteptand. Sa te incite, sa te incante, sa iti demonstreze ca nu sunt cu nimic mai prejos decat vecinele de raft. Sunt modeste ca pret, cu si de bun simt ca atitudine. Pe ele sta scris "made in Romania", inauntru poarta cu mandrie munca catorva sute de concetateni. Nu au nimic ostentativ, doar o istorie de peste un secol de existenta, de cercetari, de transformari. Toate adunate cu grija ca sa-ti fie tie pe plac. In schimb, nu cer decat atat: sa te lasi invaluit de FARMEC.
Manager.ro, in cadrul campaniei "Made in Romania", va prezinta in exclusivitate un brand romanesc care, de zeci de ani, rasfata frumusetea, ingrijind-o. Pentru a cunoaste povestea si succesul acestui brand, am stat de vorba cu managerul companiei, Mircea Turdean. Impreuna, va invitam intr-o lume plina de FARMEC.
Farmec, file de poveste
Frumusetea este innascuta. Farmecul insa este mai mult decat o simetrie dulce a trasaturilor. Ambele vin cumva sa se completeze una pe alta, dar ambele trebuie intretinute pentru a straluci neincetat. In 1889, intr-un laborator din Budapesta, se cauta formula perfecta pentru a da frumusetii farmecul perpetuu. Asa se nastea prima si cea mai importanta companie romaneasca de produse cosmetice.
"Povestea companiei Farmec incepe in 1889 atunci cand iau nastere la Budapesta laboratoarele Molnar Moser. In 1943 se desprinde un mic laborator Mol-Mos care isi desfasora activitatea in Cluj. Din istoria de peste 120 de ani a companiei, unul din cele mai importante momente ramane anul 1967, atunci cand a inceput productia cremelor Gerovital H3", povesteste directorul companiei, Mircea Turdean.
Faima internationala a produselor Farmec ramane legata pe veci de numele Anei Aslan, academician si director al Institutului National de Geriatrie si Gerontologie. In cautarea tineretii fara batranete, Ana Aslan prepara, in 1952, un ingredient-minune: vitamina H3, cu rol de diminuare a efectelor imbatranirii. Cu aceste ingredient, Gerovital H3, produs de Farmec, cucereste lumea. Celebritati precum Marlene Dietrich, Claudia Cardinale, Jacqueline Kennedy, Charile Chaplin, Salvador Dali au venit la Bucuresti pentru a beneficia de reteta tineretii.
De la ieri, catre azi
Anii nu au trecut in zadar peste Farmec, iar tranzitia de la economia centralizata, la cea de tip capitalist nu a speriat-o, ci i-a dat un branci. Inca din anii '90, s-au facut numeroase investitii in retehnologizare, marirea capacitatii de productie si extinderea operatiunilor companiei in tara. Iar cifra de afaceri a crescut frumos. Anul trecut, aceasta s-a ridicat la 95,9 milioane lei, in crestere cu 10% fata de 2009.
Peste 500 de angajati se ingrijesc astazi pentru ca Farmec sa ramana in gratiile consumatorilor. In prezent, compania este liderul pietei de produse cosmetice romanesti, multe dintre marcile produse la Cluj aflandu-se in topul preferintelor consumatorilor autohtoni.
"Ceea ce ne bucura este ca produsele Farmec sunt apreciate din ce in ce mai mult de un segment de consumatoare tinere, care au remarcat inovatiile si calitatea constanta a produselor noastre si ne-au oferit de cele mai multe ori un feedback pozitiv", spune Mircea Turdean.
Conform datelor Nielsen, in 2010, pe segmentul de ingrijire a fetei, Farmec a inregistrat o cota de piata cantitativa de 26,2%, pozitionandu-se pe locul 1, in timp ce valoric detine o cota de 20,64%. Pe acelasi segment, brandul Gerovital se mentine lider de piata cantitativ, inregistrand o cota de 16,10%, in crestere fata de anul 2009.
Peste 400 de produse cosmetice poarta cu drag sigla Farmec. Printre vedetele brandului se afla Gerovital H3, AslaVital sau laptele Doina, care se mentine ca cel mai bine vandut demachiant din Romania, avand o cota cantitativa de 17,32%. De asemenea, Gerovital Plant este prima gama 100% romaneasca, completa, fara conservanti care acopera un program intreg de ingrijire: fata, corp, par.
"Suntem si am fost intotdeana orientati spre inovatie; ca sa dau cateva exemple, folosim laptisorul de matca de peste 15 ani, acidul hialuronic are si el o istorie de peste 10 ani in produsele Farmec. Am reusit sa inovam si sa fim primii in domeniul ingrijirii anti-imbatranire – am produs primele creme anti-age din lume", completeaza cu mandrie Mircea Turdean.
Dar succesul companiei nu se opreste la granita Romaniei. Produsele Farmec sunt exportate in peste 30 de tari din Europa, Asia si America de Nord, unele dintre principalele piete fiind Japonia, Liban, Emiratele Arabe Unite si tari din Europa.
Ingredientele succesului
Munca, pasiune, originalitate. La acestea se adauga grija pentru frumos, respect fata de traditie, sanatate si mediul inconjurator.Toate au contribuit in egala masura la construirea si mentinerea unui brand romanesc cu traditie indelungata.
"Principiile active pe care le folosim provin in mare parte din natura, asa cum sunt fructele, plantele medicinale autohtone, argila, iar ingredientele folosite nu sunt modificate genetic.In spatele unui produs bun, care se impune singur prin calitate, se afla idei, eforturi de a gasi cea mai buna solutie, numeroase testari, dorinta de a fi deschizatori de drumuri, si nu de a urma pe altii. Tot ceea ce cream este dezvoltat intern, in propriile laboratoare, unde lucreaza biologi, chimisti, farmacisti", explica directorul companiei.
Un pas catre maine
La Farmec exista pricepere, vointa, incredere, viziune si dorinta de a creste. Iar toate acestea sunt prinse manunchi cu o veriga non-coroziva: mandria. Mandria de a produce, promova si vinde, aici si in restul lumii, frumusete "made in Romania". Si nici nu-i putin lucru sa ai in spate peste un secol de experienta, pe al carei fundament viitorul se contureaza frumos.
"Pentru anul 2011, ne dorim consolidarea pozitiei pe piata si un avans al afacerilor de inca 5%. In luna februarie am lansat noua gama Gerovital Plant, care a fost urmata de o campanie puternica de promovare, atat in mediile de comunicare clasice, TV si print, cat si in mediul online. Anul acesta vor urma si alte lansari, atat pe segmentul produselor pentru plaja, cat si in randul produselor pentru intretinere corporala. Intentionam, de asemenea, sa patrundem in retelele moderne de retail din afara tarii, primii pasi in aceasta directie fiind deja realizati anul trecut, prin intrarea pe piata din Ungaria" – Mircea Turdean, directorul general al Farmec.
To be continued
Printre atatea lucruri care ne fac ostentativ cu ochiul in magazine mai mari, mai mici, la targuri si prezentari de tot felul se afla si o multitudine de produse romanesti. Trebuie doar sa ne oprim o clipa asupra lor. In fond, fiecare reprezinta o parte din noi, din munca noastra. Iar tot ce trebuie sa facem este sa le dam sansa sa ne uimeasca.
Vom continua seria prezentarii brandurilor romanesti, in speranta ca astfel vom crede mai mult in ceea ce ne apartine.
Cand alegeti, alegeti "Made in Romania"!