La 24 de ani, a transformat un magazin de 32 de metri patrati, intr-un business de un milion de Euro
afaceri onlinemagazin onlinebmanhaine barbativlad tofan
La numai 24 de ani, Vlad Tofan conduce una dintre cele mai puternice afaceri din tara. Asta se datoreaza experientei pe care a dobandit-o inca de cand era copil. Astfel, a ajuns sa transforme un mic magazin de 32 metri patrati intr-o afacere care ii aduce peste 1 milion de Euro profit anual.
In urma cu cativa ani, parintii sai au deschis un magazin pentru barbati in orasul natal, Husi. Astfel, Vlad Tofan a devenit antreprenor la numai 16 ani.
Este CEO si fondator BMan, un magazin traditional de haine barbatesti, deschis in Husi, care s-a extins la nivel national rapid. De atunci face doar asta si nu a mai lucrat in alta parte. Totusi, a ales sa-si continue studiile si chiar a urmat o facultate in economie, in Iasi, pentru a-l ajuta in dezvoltarea business-ului. Asa a ajuns sa dezvolte dintr-un magazin de 32 de metri patrati, o afacere care sa aduca venituri anuale de 1 milion de Euro.
Acum exista un showroom, un atelier de productie, dar si un magazin online,
Bman.ro. Inca din adolescenta, Vlad stia ca vrea sa-i depaseasca pe oamenii care aveau afaceri locale cu haine si a demonstrat ca orice este posibil atunci cand iti doresti cu adevarat si muncesti pentru visul tau. In scurt timp a ajuns sa depaseasca nivelul spatiilor comerciale existente de mult timp in Husi si s-a concentrat sa dezvolte cat mai repede si cat mai mult afacerea.
Cel care l-a ajutat sa treaca in mediul online a fost Vlad Mustiata, un bun prieten al sau care i-a devenit intre timp colaborator. Business-ul cu haine dedicate exclusiv barbatilor s-a extins intr-un timp scurt si astfel vanzarile au crescut fata de anul anterior, cand nu exista platforma online, cu aproximativ, 60%. Vanzarile magazinului se impart intre offline si online. Cert este ca 1.500 de clienti vin din magazinul online, iar restul vanzarilor provin din showroom.
In 2010, cand a inceput totul, magazinul avea doar 32 de metri patrati, insa isi dorea un spatiu mai mare. In 2014, afacerea s-a mutat intr-un spatiu de 183 de metri patrati, iar in 2015, a fost lansat site-ul. Cea din urma etapa a fost pusa in aplicare cu primii bani castigati, iar primul profit din vazarile online a fost investit intr-un atelier de croitorie. In acest moment, Vlad Tofan si Vlad Mustiata detin o fabrica unde angajatii firmei fac designul produselor care urmeaza sa fie comercializate.
Mustiata si Tofan au fost prieteni inca din copilarie, iar Vlas Mustiata a venit cu propunerea de a schimba putin traiectoria afacerii.
"Suntem de aceeasi varsta, din acelasi oras, suntem prieteni de 16 ani, insa traiectoria lui profesionala a fost diferita", descrie Tofan colaborarea cu asociatul sau de afaceri.
Cu experienta pe
zona e-commerce si cu o facultate pe acest profil urmata in Bucuresti, Vlad Mustiata s-a gandit ca produsele din magazinul de haine din Husi se pot vinde si pe internet. Asa au ajuns la un site si in prezent se ocupa de dezvoltarea zonei digitale a business-ului Bman. Primele comenzi au fost realizate pe o platforma care nu le apartinea.
"Provocarea a constat in faptul ca ne-am propus ca daca vom vinde un singur produs intr-o ora, vom crea unul dintre cele mai bune site-uri de fashion pentru barbati din Romania. In 20 de minute, am primit prima comanda. Am inceput sa vand zilnic pe acea platforma, iar in urma cu doi ani am pus impreuna pe picioare BMan.ro", spune Vlad Tofan.
In acest moment,pe site-ul firmei de imbracaminte clientii pot gasi peste 1.000 de obiecte vestimentare din mai multe categorii de imbracaminte, de la sport, la clasic.
In digitalizarea afacerii s-au investit 80.000 de euro. S-au cheltuit pentru un nou stoc de produse si pentru inchirierea a doua spatii, unul exclusiv pentru departamentul de marketing si al doilea pentru depozitarea produselor. Intr-un an, investitia s-a amortizat.
Hainele create si comercializate de Bman sunt pentru toate varstele, de la 19 la 48 de ani.
"Clientii nostri vor sa iasa in evidenta intr-un mod placut, vor sa-si defineasca stilul vestimentar si sa poarte tinuta potrivita, indiferent de momentul zilei si de locul in care merg. In general, barbatii nu aloca destul de mult timp atunci cand isi aleg vestimentatia si prefera sa aiba o tinuta gata gandita de catre specialistii in domeniu. Este motivul pentru care noi oferim clientilor nostri consiliere vestimentara gratuita, tocmai pentru a veni in ajutorul lor", descrie Tofan.
Chiar de la lansarea afacerii, Vlad Tofan stia sigur ca va oferi consiliere clientilor printr-un serviciu call center.
Pretul produselor porneste de la 100 de lei si difera foarte mult in functie de piesa vestimentara, sacou, camasa, pantaloni sau costum intreg. De exemplu, pentru sacouri preturile variaza intre 295 si 455 lei.
Una dintre cele mai mari provocari este diversificarea gamei de produse, explicA Tofan.
"O provocare care se repeta este diversificarea gamei de produse. |n fiecare sezon, vrem sa le oferim clientilor produse diferite fata de tot ceea ce gasesc pe piata de profil. Participam mereu la targurile internationale de moda pentru a fi in pas cu tendintele si pentru a crea produse in nuante diferite, cu un design diferit, adaptat tendintelor europene", spune fonadatorul BMan.
Planurile de dezvoltare pentru viitor sunt foarte clare, Vlad Tofan vrea sa se extinda cu cate un showroom in Capitala, Iasi si Cluj.
Citeste si:
Ea este cea mai bogata femeie din lume