ANALIZA Automotive News: Cum a devenit Dacia "vaca de muls" a Renault

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA Automotive News: Cum a devenit Dacia vaca de muls a Renault ANALIZA Automotive News: Cum a devenit Dacia "vaca de muls" a Renault
de Manager.ro la 07 Ian. 2013
Urmareste-ne pe Google News
daciarenaultvanzarianalizadacia dusterbuget

Vandut in Europa sub brandul Dacia, SUV-ul Duster costa intre 12.000 si 19.000 euro. In Brazilia, unde este vandut sub brandul Renault, Duster costa intre 21.000 si 27.000 euro. Candva, producatorul auto romanesc DACIA era considerat un pariu riscant, scriu cei de la Automotive News. In prezent, Dacia a devenit masinaria globala de profit a grupului Renault.

Europenii cred ca gama Dacia de la Renault este ieftina, dominata de modele entry level, care concureaza cu masinile second hand, in privinta vanzarilor.

Daciile sunt construite si vandute in toata lumea, branduite deseori ca Renault si comercializate la preturi bune - si profituri la fel de atragatoare.

Pentru 2012, Renault a estimat ca vanzarile platformei sale low-cost M0 vor totaliza intre 950.000 si 1 milion unitati, in crestere de la 813.000 unitati in 2011. Dintre acestea, aproape doua treimi vor purta sigla Renault, in timp ce restul sunt Dacii.

"Dacia este o adevarata "vaca de muls" pentru compania noastra", a declarat COO-ul Renault, Carlso Talvares, intr-un interviu acordat celor de la Automotive News Europe.

Profituri grase

Renault nu prezinta rezultatele financiare "pe branduri", dar Morgan Stanley estimeaza ca Dacia genereaza o marja de profit de 9%, mai comuna in cazul producatorilor auto premium.

Aceasta veste este excelenta pentru Renault, a carui divizie globala a raportat in primele sase luni din 2012 o marja de profit de 0,4%.

"Exista o preconceptie gresita, potrivit careia pretul mediu de vanzare in cazul Dacia este extrem de mic, undeva la 8.000 euro", a declarat Laura Lembke, analist financiar in cadrul Morgan Stanley, Londra. Nu e cazul. Modelele Dacia branduite cu sigla Renault pe pietele internationale se vand la preturi cu 20% mai mari decat modelele Dacia din Europa, a precizat Lembke.

In Brazilia, Renault vinde modelul Duster la preturi situate intre 21.000 si 27.000 euro, fata de preturile de 12.000 - 19.000 euro, practicate in Europa, pentru acelasi model, branduit cu sigla Dacia.

In Europa, Dacia este imbatabila. Pentru prima oara, clientii cu bugete reduse isi pot cumpara o masina noua, cu o garantie de trei ani, cu banii pe care i-ar da pe una veche. Cand s-a lansat primul model Logan, in 2004, Dacia era necunoscuta in afara Romaniei, scriu cei de la Automotive News. In prezent, vanzarile anuale in Uniunea Europeana au crescut la 250.000 unitati, potrivit asociatiei industriasilor auto din Europa, ACEA. Dacia a devenit un brand global, care vinde automobile in 36 de tari.

Pariul lui Schweitzer

Dacia reprezinta un pariu al Renault, vehiculat in urma cu 13 ani; acesta a facut parte din planurile de extindere ale fostului CEO Louis Schweitzer.

In 1999, Schweitzer a cumparat Dacia, un brand obscur, aproape defunct din Romania. Tranzactia a fost umbrita de alianta semnata in acelasi an de Renault cu Nissan, un alt brand care la acea vreme risca falimentul.

Schweitzer a avut insa un plan. Cu ajutorul Renault, primul model Dacia competitiv a fost Logan, care a debutat in 2004.

Logan a fost lansat cu un pret de 5.900 euro - peste tinta de 5.000 euro impusa de Schweitzer. Loganul a ramas insa cea mai ieftina masina noua vanduta in Europa. Dacia a prezentat apoi modele mai dotate ale Loganului, care ajungeau sa coste chiar si 7.500 euro.

Pe o piata europeana vitregita de razboiul preturilor, Dacia nu are nevoie de reduceri masive. Taveres a declarat ca cei mai multi clienti Dacia nici nu solicita macar un discount, deoarece vor sa evite stresul negocierii.

Brandul este atractiv si pentru ca dealerii nu sunt nevoiti sa isi construiasca propriile magazine auto. Ei poti folosi reprezentantele Renault.

Productie globala

Renault a transplantat strategia preturilor catre pietele emergente din toata lumea. Renault construieste vehicule pe platforma M0 in 11 fabrici din estul Europei, Rusia, Africa, America de Sud si India. Dacia a inceput sa se vanda in Marea Britanie si Irlanda in 2012, unde a exportat un model Duster cu volan pe dreapta, construit in uzina din Chennai, India.

In ciuda preturilor mici, arhitectura M0 permite personalizarea masinilor in functie de pietele auto respective.

In India, de exemplu, modelul Dacia Duster dispune de doua unitati de climatizare si doua becuri de iluminare, pentru pasagerii care vor sa citeasca.

"Capacitatea de a ne adapta reprezinta un avantaj enorm in fata rivalilor", a declarat Arnaud Deboeuf, seful diviziei de modele entry-level a Renault.

Rivalii spun ca modelul Dacia are succes deoarece platforma M0 utilizeaza o tehnologie Renault mai veche, care a fost deja amortizata. De asemenea, modelele M0 sunt construite in tari care inregistreaza un cost scazut pe piata muncii.

De exemplu, in Maroc, unde Renault a deschis unitatea din Tanger, angajatii sunt platit cu mai putin de 4 euro pe ora.

Mai multe modele

In urma cu 8 ani, Dacia a inceput sa produca modelul Logan. Doi ani mai tarziu, a iesit pe poarta fabricii modelul MCV. Au urmat Sandero, Duster, Lodgy, Dokker. La salonul auto de la Paris din luna septembrie a anului 2012, Dacia a prezentat a doua generatie a modelului Logan, alaturi de noul Sandero si varianta Stepway.

Noile modele ofera o calitate mai buna a materialelor si dotari mai multe, la acelasi pret. In Franta, Loganul se vinde cu 7.700 euro, in timp ce Sandero costa 7.900 euro.

Mai mult, noile modele pot fi echipate cu sisteme multimedia si chiar cruise control - o functie la care nu ne-am fi asteptat in cazul unei masini "bugetare".

"O sa ramanem fideli scopului Dacia: fara briz-brizuri, o masina practica", a declarat Deboeuf.

Tinand cont de incertitudinile de pe piata europeana, Deboeuf spune ca este prea devreme sa estimeze tintele de vanzari pentru 2013. Totusi, Dacia va vinde mai multe masini decat in 2012 - fie ca va fi sau nu recesiune.

"Incepand cu 2004, am vandut mereu mai multe masini decat anul anterior", a declarat Deboeuf. "De ce ar fi 2013 diferit?"

Fie ca va inregistra sau nu vanzari spectaculoase in 2013, Dacia va continua sa domine piata entry-level. Producatorii auto globali nu au reusit, deocamdata, sa lanseze un model care "sa se bata" cu Loganul, de exemplu. Tavares spune ca nu e surprins. "Suntem cu zece ani inaintea lor", precizeaza acesta. "Unora le va fi foarte greu sa ne ajunga din urma".

Ultimele NOUTATI

FMI, veste devastatoare pentru Estul Europei! Pe noi ne vor lovi cel mai puternic efectele negative ale taxelor vamale
Ultimele stiri economice

FMI, veste devastatoare pentru Estul Europei! Pe noi ne vor lovi cel mai puternic efectele negative ale taxelor vamale

today26 Apr. 2025
Ai nevoie de personal si te-ai decis sa faci angajari? Cum sa recunosti candidatul ideal in primele 5 minute ale interviului
Companii

Ai nevoie de personal si te-ai decis sa faci angajari? Cum sa recunosti candidatul ideal in primele 5 minute ale interviului

today26 Apr. 2025
Cele mai bune intrebari pe care sa le pui la interviu pentru a arata ca esti candidatul ideal
Companii

Cele mai bune intrebari pe care sa le pui la interviu pentru a arata ca esti candidatul ideal

today26 Apr. 2025
MANAGER DE SUCCES. Banii tai sunt in siguranta? Cum sa gestionezi riscurile financiare ale afacerii tale
Companii

MANAGER DE SUCCES. Banii tai sunt in siguranta? Cum sa gestionezi riscurile financiare ale afacerii tale

today26 Apr. 2025
Ghidul complet al economisirii: Cum sa incepi sa pui bani deoparte chiar de azi
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ghidul complet al economisirii: Cum sa incepi sa pui bani deoparte chiar de azi

today26 Apr. 2025
Mai dispare o banca din Romania!
Financiar-Bancar

Mai dispare o banca din Romania!

today25 Apr. 2025
Analiza Imobiliare.ro: Cum influenteaza metroul pretul apartamentelor?
Imobiliare

Analiza Imobiliare.ro: Cum influenteaza metroul pretul apartamentelor?

today25 Apr. 2025
Cum sa optimizezi si sa gestionezi eficient fluxul de productie in compania ta?
Business

Cum sa optimizezi si sa gestionezi eficient fluxul de productie in compania ta?

today25 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x