Lipsa autostrazilor, marea problema a companiilor de transport din Romania

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Lipsa autostrazilor, marea problema a companiilor de transport din Romania Lipsa autostrazilor, marea problema a companiilor de transport din Romania
de Mihai Balescu la 21 Sep. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
autostrazi romaniacompanii de transportconsum combustibil

Cunoastem cu totii problema infrastructurii rutiere slabe din Romania. Avem, de exemplu, mai putin de 750 km de autostrazi si trebuie spus ca acest lucru ii afecteaza atat pe soferii de rand, desigur, dar mai ales pe agentii economici, pe cei pentru care transportul fie este insusi business-ul pe care il desfasoara, fie are o legatura stransa cu respectivul business. Transportatorii de marfuri sau de calatori, firmele de curierat, distribuitorii, producatorii care au propriul parc auto - toti se confrunta zilnic cu lipsa unei infrastructuri rutiere moderne care sa raspunda necesitatilor lor.

Ritmul lent in care se construiesc autostrazile in Romania a inceput sa fie perceput ca parte din normalitate, desi constructia de noi autostrazi, care sa permita racordarea Romaniei la retelele rutiere Pan Europene, ar trebui sa fie cap de lista pentru orice ministru al transporturilor, urmata de constructia autostrazilor regionale care sa conecteze toate regiunile Romaniei la coridoarele europene.

Cum spuneam, agentii economici resimt cel mai puternic acesta situatie, frustrati de faptul ca nu reusesc sa ajunga cat mai repede in Occident, acolo unde se gasesc principalii parteneri comerciali ai Romaniei si unde, totodata, muncesc milioane de romani (care au nevoie de transport). Principala solicitare a acestor companii este de a avea o autostrada care sa taie tara de la Constanta pana la Arad, prin Bucuresti (Nadlac – Constanta) - un proiect prioritar asadar, a carui realizare ar fi fost mult mai intemeiata decat constructia unei autostrazi de la Brasov la Bors.

Cele mai mari dificultati in momentul de fata sunt intampinate de companiile de transport in zona montana, pe tronsoanele Brasov-Cheia-Ploiesti, Brasov-Bran-Pitesti, Targu Mures-Reghin-Toplita-Targu Neamt, pe drumurile aglomerate, cu o singura banda pe sens.


De altfel, aceste zone vor fi traversate de cele mai dificile si mai scumpe tronsoane ale viitoarelor autostrazi care vor brazda tara, unde chiar si orizontul de timp al inceperii lucrarilor este unul indepartat. Astfel, odata cu finalizarea tronsoanelor de autostrada aflate in prezent in constructie ori in faza de proiect, Romania va fi o tara cu autostrazi „rupte” de Muntii Carpati, unde - fie pe Valea Prahovei, fie pe Valea Oltului - se vor forma cozi interminabile de autocamioane.

Pe de alta parte, destul de tarziu s-a inteles si cat de necesare sunt drumurile ocolitoare, principalele rute de transport trecand de cele mai multe ori, in cel mai nefericit mod cu putinta, tocmai prin centrele oraselor (vezi cazul orasului Sebes, in centrul caruia se intersecteaza doua drumuri europene). Abia dupa 2002-2003 a fost demarata constructia mai multor proiecte de acest tip.

Si nu in ultimul rand intervine si calitatea proasta a drumurilor, unul din factorii care influenteaza uzura prematura a autovehiculelor, in special a anvelopelor, dar si a altor piese componente, cum ar fi elementele de suspensie, bucse, pivoti, capete de bara, care necesita reparatii si inlocuiri inainte de a-si depasi durata normala de viata.

Daca infrastructura rutiera ar fi comparabila cu cea vest-europeana, costul reparatiilor pe autovehicul ar scadea cu aproximativ 15%. In plus, in conditii de circulatie pe autostrada, viteza medie comerciala ar creste cu circa 50% fata de cea actuala din Romania (estimata la 50 km/h) si s-ar situa, in medie, la circa 75 km/h. Acest lucru s-ar traduce prin reducerea timpului de parcurs al unei curse cu circa 30% si prin scaderea consumului de combustibil cu cel putin 2%.
Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x