5 joburi neobisnuite din jurul lumii
joburilocuri de muncataiwanproduseclientiglume
Indiferent de cultura si imprejurimi, toti oamenii au aceleasi nevoi si dorinte. Joburile din tarile lumii tind sa deserveasca scopuri generale. Exista doctori, politisti, asistente medicale, preoti, chelneri care strang notele de plata etc. Unele ocupatii sunt insa specifice unei anumite tari si au fost determinate de conditiile unice ale acesteia. AOLJobs a realizat o lista cu cinci asemenea joburi.
Australia: Serviciu medical la inaltime
Chiar daca nu este singurul serviciu aeromedical din lume, RFDS este cel mai mare. The Royal Flying Doctor Service (The Flying Doctor) a fost conceput de Reverendul John Flynn in anul 1928. Ministerul a demarat aceasta activitate pentru a oferi servicii medicale celor care stau in zona izolate. ONG-ul actioneaza si astazi.
"In Australia avem Royal Flying Doctor Service. Tara noastra este atat de mare si populatia atat de redusa, incat multi oameni sunt nevoiti sa calatoareasca pe distante foarte lungi, pentru a ajunge in oras. In 1928, Reverendul John Flynn a pus bazele "medicinei aviatice", prin care pacientii din tinuturile indepartate ale Australiei pot beneficia de servicii medicale", spune David Stewart, un utilizator al comunitatii Quora.
India: Dabbawala
Dabbawalas sunt un fel de hamali care ii ajuta pe turisti si clienti cu bagajele. Acestia poarta greutatile pe cap si merg cu bicicleta sau trenul, oferind servicii de transport si catering. Dabbawala este sinonim cu "cel care poarta o cutie".
Japonia: Servicii de "tandrete"
Angajatii "tandri" iti ofera o clipa de relaxare, contracost. Si nimic mai mult. Unii dintre clienti sunt tineri barbati, care vor doar companie (la nivelul platonic), scrie CNN, intr-un material. Oricat de trist ar parea, in Japonia exista asemenea meserii.
"Pentru 60 de dolari pe ora, poti merge la una din cafenelele japoneze unde ai parte de compania unei femei (cu varsta intre 18-30 de ani). Vei dormi langa aceasta angajata si daca platesti o suma generoasa, te va lasa sa motai in poala ei... Din nou, oricat de trist... ar parea.
Aceasta industrie a aparut ca urmare a epidemiei de "singuratate" (hikikomori) din randul japonezilor contemporani; tinerii sunt sceptici in privinta unei relatii sentimentale, din cauza restrictiilor sociale la care sunt supusi, odata ce se casatoresc", spune Susie Johnson.
China: Comentatorii online platiti
Nu putem afirma ca in China "s-a nascut meseria de comentator online la comanda". La sectiunea "comentarii" de pe unele site-uri romanesti intalnim numerosi "postaci platiti", care actioneaza contracost in favoarea sau defavoarea unei persoane/firme/marci. Noi ii numim "postaci" sau "blogarasi", iar chinezii ii numesc "comentatori online platiti".
Guvernul chinez ii plateste pe comentatorii de pe internet pentru a beneficia de comentariile lor pozitive, mai ales pe site-urile partidului comunist si cele de stiri. Unele partide din Romania fac exact acelasi lucru. Ei bine, comentatorii primesc "50 de centi chinezesti" pentru fiecare postare; tocmai de aceea au fost incadrati in "partidul 50-Cent" (aluzie la celebrul rapper american).
"Sunt chinez si acesta este prima mea interventie pe Quora. Jobul de comentator se numeste in tara mea "wu mao". Acesti oamenii sunt angajati de guverne pentru a cosmetiza imaginea politicienilor, de fiecare data cand in China se petrec evenimente neplacute. Fiecare om primeste 0,5 yuani per postare. Subiectul "postacilor" nu este insa unul serios, ci un motiv de glume in China", tine sa precizeze utilizatorul Quora Liqing Zhang.
Taiwan: Fetele frumoase care vand produse la coltul strazii
Aceste femei frumoase vand dulciuri, tigari si bauturi pe strazile din Taiwan. Ele poarta haine sumare si stau in fata firmelor luminoase, pentru a atrage consumatori. Vestimentatia lor "saracacioasa" a atras de la sine ingrijorarile unora, care sustin ca femeile ar fi "exploatate". Taiwanezele precizeaza insa ca "au putere deplina" asupra jobului lor.
"In Taiwan, exista aceste fete, care stau in fata magazinelor pentru a atrage clientii. Ele se numesc "binlang xishi"", precizeaza Tzuwei Chen, un cetatean taiwanez.